هر آن چيزي كه بايد در مورد استارت آپ ايراني بدانيد

با سايت پيدايش نگراني بابت استارتاپ ها و ... خود نداشته باشيد.

  • مزيت هاي راه اندازي استارتاپ نسبت به كسب و كار سنتي8
  • ايا مي دانيد راه اندازي استارتاپ چقدر در گرو داشتن اپليكيشن است؟8
  •  • تامين بودجه براي راه اندازي كسب و كار جديد-پيدايش سايت
  •  ۳ ايده ساده كه به استارتاپ هاي موفق جهاني تبديل شدند...
  • مزيت استفاده از شبكه اجتماعي براي استارتاپ ها2

هر آن چيزي كه بايد در مورد استارت آپ ايراني بدانيد

۱۳ بازديد

 

استارتاپ يا استارت آپ يا startup واژه است كه در طي اين چند سال اخير زياد به شنيده ايم و توجه افراد زيادي را در ايران جلب كرده است تا يك استارتاپ راه اندازي كنند و كسب و كار خود را داشته باشند. البته وجود استارت آپ هاي موفق ايراني نيز كه آوازه رشد و موفقيت آن ها را همه ما شنيده ايم، در ترغيب افراد براي راه اندازي يك استارت آپ ايراني بي تاثير نيست. اما براي شروع و راه اندازي اين كمپاني هاي نو كه يك مسير پر از ريسك و پر از تجربه هاي جديد است، نيازمند داشتن اطلاعات كافي در اين زمينه است. در ادامه ما با پاسخ به سوال استارت آپ چيست و ويژگي هاي استارت آپ هاي موفق ايراني و… خواهيم پرداخت.
استارت آپ چيست؟
تعاريف زيادي براي توصيف سوال پر تكرار” استارت آپ چيست؟” وجود دارد و همه آن ها در تلاش اند تا يك معنا و مفهوم را برسانند. به تعريف پيدايش startup نوعي از كسب و كار هاي جديد هستند كه با يك ايده نو كه در جهت رفع نياز جامعه هدف است تاسيس مي شوند. اين نوع كسب و كار ها به دليل ويژگي هايي كه دارند، سريع رشد مي كنند و چشم انداز و پتانسيل بالايي براي پيشرفت در آينده دارند. برخلاف باور عموم افراد ايراني، اين كمپاني هاي نو فقط در زمينه تكنولوژي و فناوري هاي نوين نيستند و از اين دست كسب و كار هاي نو نيز وجود دارند كه به صورت ستني فعاليت مي كنند اما اكثر استارت آپ هاي موفق ايراني يا خارجي بر پايه فناوري و تكنولوژي هاي جديد براي رفع نياز افراد راه اندازه شده اند و فعاليت مي كنند.
تفاوت استارت آپ با كسب و كار هاي كوچك
بعد از پاسخ به سوال “استارت آپ چيست”، حالا به تفاوت ميان اين كسب و كار هاي نو و كسب هاي كوچك مي پردازيم. بسياري از كسب و كار هاي كوچك، اشتباها به عنوان استارت آپ شناخته مي شوند در صورتي بايد بدانيم كه به هر كسب و كاري نمي توان يك startup گفت. در اينجا به بيان چند نمونه از تفاوت هاي اين كمپاني هاي نو پا با كسب و كار هاي كوچك خواهيم پرداخت؛
• كسب و كار هاي كوچك برخلاف اين كسب و كار هاي نو پا با يك هدف از پيش تعيين شده راه اندازي مي شوند و طبق مسيري كه ديگران هم آن را طي كرده اند پيش مي روند و از موانع و مشكلاتي كه در مسيرشان قرار خواهد گرفت تا حدودي مطلع اند اما استارت آپ ها به دليل جديد بودن و نو بودن ايده ها، چالش ها و موانعي كه با آن ها در مسير رو به رو مي شوند هم جديد خواهد بود.
• از ديگر موارد مي توان به رشد سريع اين كسب و كار هاي نو، انتظارات و چشم انداز ها و روش هاي متنفاوت تامين مالي و سرمايه آن ها اشاره كرد.
معرفي استارت آپ هاي موفق ايراني
رشد موفق برخي استارت آپ هاي ايراني آنقدر زياد و چشمگير بوده است كه اكثر مردم آن ها را مي شناسند و از محصولات و خدمات اين استارت آپ ها استفاده مي كنند.
• ديجي كالا
مطمئنا ديجي كالا را مي شناسيد. رشد سريع اين استارت آپ ايراني آن را به يكي از موفق ترين استارت آپ هاي ايراني تبديل كرده است. فروشگاه آنلاين ديجي كالا از پر فروش ترين و پر بازديد ترين سايت فروشگاهي ايران است. ديجي كالا ابتدا مسير خود را با نقد و بررسي وسايل الكتريكي شروع كرد و به مرور زمان مسير فروش اين محصولات را پيش گرفت و حالا در اين فروشگاه هر چيزي را كه فكرش را بكنيد مي توانيد پيدا كنيد و فارغ از اينكه كجا زندگي مي كنيد، به آساني خريد كنيد.
• اسنپ
وقتي عجله داشتيد و وقت كم براي رسيدن به مقصد، اين اسنپ بود كه شما را نجات داد و در حداقل زمان شما را به مقصد رساند. اسنپ يك استارتاپي است كه ايده تاكسي اينترنتي را در ايران اجرا كرد. درست است كه اين ايده، يك ايده نو و جديد نيست و نمونه هاي خارجي آن نيز وجود داشته اند اما تاكسي اينترنتي اسنپ در ايران اولين بار بود و با استقبال زيادي نيز رو به رو شد.
اين استارت آپ ايراني با ارائه يك اپليكيشن موبايل اين امكان را اينجا كرده است تا به راحتي و بدون اتلاف وقت با يك كليك نزديك ترين تاكسي را بگيريد. اين استارت آپ ايراني افرادي را كه مي خواهند به عنوان تاكسي زير نظر اين كمپاني فعاليت كنند را به همكاري و ثبت نام در اسنپ دعوت مي كند و از طرفي مشتريان زيادي را با ارائه خدمات و پشتيباني قوي و هزينه كمتر، جذب مي كند.
• كافه بازار
اين startup از بزرگترين فروشگاه هاي اپليكيشن در ايران است. كافه بازار به صورت بازاري كوچك توانست بعد از محدويت هايي كه گوگل براي كاربر هاي ايراني در استفاده از گوگل پلي اعمال كرد، با ارائه انواع اپ هاي موبايل اندرويد، نياز كاربران را براي دريافت اپليكيشن ها تا حدي رفع نمايد. كافه بازار زمينه رشد را با قرار دادن اپليكيشن هاي توليد داخلي، براي بسياري از جوانان برنامه نويس و خلاق ايراني فراهم كرد و توانست به يكي از مكان هاي معتبر براي دريافت اپليكيشن هاي مورد نياز تبديل شود.
• تخفيفان
ايده تاسيس اين استارت آپ موفق ايراني واقعا مفيد و پر كاربرد است. با توجه به اينكه امروزه نوع خريد بسيار از افراد به دليل فروشگاه هاي اينترنتي تغيير كرده است، خدماتي كه وبسايت تخفيفان ارائه مي دهد واقعا لذت خريد كردن را بيشتر مي كند. اين سرويس آنلاين به گذاشتن انواع تخفيف ها روي انواع چيز ها، به شما كمك مي كند خريد، تفريح، آموزش و… فرصت جديدي را به ما براي تجربه هايي با هزينه كمتر مي دهد.
اين استارت آپ ايراني در پي ارائه وب سايت تخفيفان، ورژن اپليكيشن تخفيفان را نيز عرضه كرد تا به راحتي از تخفيف هاي انواع مكان ها، رستوران ها، فروشگاه ها و… مطلع شويد.
• علي بابا
در حوزه حمل و نقل و گردشگري، استارت آپ موفق ايراني به نام علي بابا نقش موثري دارد. Start up علي بابا با ارائه انواع خدمات، سفر و رفت و آمد را بسيار راحت كرده است. علي بابا يك وب سايت كامل و معتبر براي خريد بليط هاي هواپيما، قطار و اتوبوس است. همچنين اين سايت علاوه بر فروش بليط پرواز هاي داخلي، بليط پرواز هاي خارجي و بين المللي و چارتر را نيز به مسافران ارائه مي دهد.
اين استارت آپ با محبوبيت و اعتباري كه از جذب رضايت افراد به دست آورد، طيف خدماتي كه ارائه مي دهد را بيشتر كرد و در زمينه گردشگري نيز خدماتي مثل رزو هتل و تور هاي داخلي و خارجي را در اختيار افراد گذاشت. اپليكيشن علي بابا نيز براي دسترسي و رزو راحت تر براي مسافران طراحي كرده اند و با پشتيباني قوي كه دارد توانست نظر هاي زيادي را جلب كند.
• ديوار
ايجاد يك بازار اينترنتي براي خريد و فروش لوازم دسته دوم فرصت جديد براي جلب توجه ها بود كه استارت آپ ايراني ديوار با توليد يك اپليكيشن كه شبيه سازي يك بازار كوچك است، اين كار را انجام داد. اپليكيشن ديوار فضايي را ايجاد كرده است تا افراد در هر شهري كه زندگي مي كنند، وسايل نو يا دست دوم خود را به صورت آگهي و رايگان براي فروش به اشتراك بگذارند وكساني قصد خريد وسيله هاي دسته دوم را دارند از طريق صفحه آگهي موردنظرشان با فروشنده ارتباط گرفته و آن وسيله را خريداري ميكنند.
براي ادامه مطلب روي اينجا مي توانيد كليك كنيد. همچنين براي كسب اطلاعات در خصوص پيدايش استارتاپ، سرمايه گذاري، شتاب دهنده و ... كافيست وارد سايت پيدايش شويد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.