استارتاپ چيست؟ استارتاپ ويكند چگونه به راه اندازي استارتاپ كمك مي كند؟

با سايت پيدايش نگراني بابت استارتاپ ها و ... خود نداشته باشيد.

  • مزيت هاي راه اندازي استارتاپ نسبت به كسب و كار سنتي8
  • ايا مي دانيد راه اندازي استارتاپ چقدر در گرو داشتن اپليكيشن است؟8
  •  • تامين بودجه براي راه اندازي كسب و كار جديد-پيدايش سايت
  •  ۳ ايده ساده كه به استارتاپ هاي موفق جهاني تبديل شدند...
  • مزيت استفاده از شبكه اجتماعي براي استارتاپ ها2

استارتاپ چيست؟ استارتاپ ويكند چگونه به راه اندازي استارتاپ كمك مي كند؟

۲۶ بازديد

امروزه به خصوص در نسل هاي جوان زياد مي شنويم كه از كار هاي ديجيتال و عصر جديد ارتباطات و نحوه ي درآمد آن صحبت مي كنند. بسياري به طور ويژه بر روي شركت هاي موفق ايراني و خارجي مانند: ديجي كالا، اسنپ و الوپيك تحقيق مي كنند و دنبال راز موفقيت آن ها هستند. همچنين افراد زيادي را مي شناسيم كه ايده هاي بسيار كارآمد و جالبي را در ذهن مي پرورانند و بستري براي ارائه آن نمي شناسند. چه بسا تعداد زيادي از اين ايده ها راه كاري براي كم تر كردن زمان يا هزينه در موارد مختلف باشند كه در عصر تكنولوژي بتوانند اسم و رسمي براي خود به پا كنند. اما چه راهي براي عرضه ي آن وجود دارد؟ در اين مقاله پيدايش با ما همراه باشيد تا به بررسي كامل اين موضوع بپردازيم.
تا به حال واژه ي استارتاپ به گوشتان خورده است؟
اين فعاليت چه ويژگي هايي دارد و راه شروع يك استارت آپ موفق چيست؟ چيزي راجب استارتاپ ويكند شنيده ايد؟ در اين مقاله تلاش مي كنيم به ساز و كار اين حرفه و روش موفقيت در آن بپردازيم. «startup» كه معادل فارسي آن شركت نوپا است، ابتدا در زمينه ي تكنولوژي و فن آوري شكل گرفت؛ اما امروزه معني اين كلمه را عينا در حوزه ي فن آوري را در نظر نمي گيريم، زيرا به مرور زمان از شاخه هاي ديگر هم دست به فعاليت هايي زده اند كه همين نام را گرفته است.
تاريخچه ي استارتاپ
اگر بخواهيم اولين جرقه ي پيدايش اين فعاليت در ذهن مردم را بيابيم قطعا به زمان شيوع مبادله و داد و ستد مي رسيم كه مردم براي پرزنت يا معرفي محصولات و دست آورد هاي خود شروع به تبليغ و معرفي آن مي زدند. اما اگر منظور از اولين، آغاز رسمي آن باشد به سال ۱۹۱۱ مي رسيم كه شركت silicon vallery اولين شركت استفاده كننده از اين ترفند بود. مهم ترين محصولي كه اين شركت عرضه مي كرد ibm مخفف كلمه ي international business machines بود. همچنين اين شركت در سال هاي بعدي فعاليتش به يكي از بزرگ ترين شركت هاي حوزه ي نرم افزار تبديل شد. همين به جهان ثابت كرد بكار گيري اين روش موجب بالا رفتن بازديد و كيفيت كار مي شود و يكي از اولين استارتاپ هاي موفق شد.
اما اگر به دنبال اصلي ترين استارتاپ هاي موفق آن دوره باشيم به ابر شركت هايي نظير اپل و گوگل مي رسيم. شركت اپل تأسيس شده توسط استيو جابز مي باشد كه به طور قطع تا به امروز از مراحل شكل گيري اين شركت و سختي هايي كه در آغاز كار كشيده و در ادامه زمان و بال و پر گيري اين شركت رخ داده شنيده ايد. همين طور شركت گوگل كه در سال ۱۹۹۷ معرفي شد و در سال ۱۹۹۸ اولين محصولات خود را به دنيا عرضه كرد از مهم ترين كمپاني هاي بكار گيرنده از اين سيستم است. امروزه سيستم جستجوي گوگل به طور حتم كار آمد ترين و بهترين موتور جستجوي دنياست. و اما بپردازيم به اينكه استارتاپ چيست.
استارتاپ چيست؟
اگر به دنبال تعريف دقيقي براي استارتاپ چيست باشيم، با نگاهي اجمالي به اطرافمان خواهيم ديد تمامي محصولات و خدماتي كه ارائه مي گردد حل كننده ي مشكل يا نيازي است. پس در واقع شروع يك شركت نوپا به همين شكل است: شخص يا گروه كارآفرين يك نياز را در نظر مي گيرند، سپس با تحقيق هاي ميداني و مطالعه درباره آن مشكل، راه حلي مقياس پذير و قابل تكرار ارائه مي دهند. لازم به ذكر است كه استارتاپ صرفا در زمينه هاي اينترنتي نيست و فعاليت هاي سنتي نيز دارد، هرچند در كشور ما قسمت قالب اين فعاليت در حوزه ي تكنولوژي است اما در دنيا شاهد فعاليت هاي سنتي گسترده اي هستيم.
اريك ريس نويسنده ي كتاب خواندنيِ نوپاي ناب مختصر نظري راجب اين فعاليت داده است: «استارتاپ روش و فعاليتي است كه براي ارائه خدمات و محصولات جديد به وجود آمده و ريسك بالايي دارد.» منظور از كلمه ي ريسك مي تواند اين باشد كه احتمال موفقيت و شكست در اين كار تقريبا برابر است و شروع نسنجيده ي يك شركت مي تواند ضررهاي هنگفتي براي كارآفرينان داشته باشد. حال كمي اين فعاليت را باز مي كنيم تا طرز كار آن روشن تر شود:
براي دانستن شتابدهنده چيست و ... كافيست وارد سايت پيدايش شويد.
براي خواندن ادامه اين مطلب كافيست اينجا كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.