ليست راه هاي پيدا كردن سرمايه گذار استارتاپ و كسب و كار

با سايت پيدايش نگراني بابت استارتاپ ها و ... خود نداشته باشيد.

  • مزيت هاي راه اندازي استارتاپ نسبت به كسب و كار سنتي8
  • ايا مي دانيد راه اندازي استارتاپ چقدر در گرو داشتن اپليكيشن است؟8
  •  • تامين بودجه براي راه اندازي كسب و كار جديد-پيدايش سايت
  •  ۳ ايده ساده كه به استارتاپ هاي موفق جهاني تبديل شدند...
  • مزيت استفاده از شبكه اجتماعي براي استارتاپ ها2

ليست راه هاي پيدا كردن سرمايه گذار استارتاپ و كسب و كار

۲۶ بازديد

نياز به سرمايه گذار، نياز هر استارتاپ
هر استارتاپ و كسب و كاري براي راه اندازي و توسعه ابتدا نياز به يك ايده و سپس نياز به جذب سرمايه گذار دارد. سرمايه گذاري در استارتاپ ها عامل بقا و پيشرفت آن هاست. بنابراين يكي از اموري كه هر استارت آپ و كسب و كار نوپايي بايد به صورت جدي به دنبال آن باشد جذب سرمايه گذاران است. افرادي كه منابع مالي و گاهي اعتبار خود را در اختيار استارت اپ قرار داده و در مراحل مختلف راه اندازي تا ارائه محصول نهايي استارتاپ با آن همراهي داشته باشند.
افرادي كه در استارت اپ ها سرمايه گذاري مي كنند بايد به اين نوع كسب و كار اعتماد كنند و آينده اين كسب و كارها را روشن ارزيابي كنند تا تمايل به سرمايه گذاري در آنها وجود داشته باشند و اين تمايل در تمامي مراحل راه اندازي تا به نتيجه رسيدن استارت آپ به صورت مداوم حفظ شود. جذب سرمايه گذار و كسي كه منابع خود را در اختيار استارت آپ قرار دهد تا بعدها از سود آن بهره مند شود بسيار مهم است. در اين رابطه استارتاپ ها بايد به نكات مهمي توجه كنند كه در اين مقاله سعي شده است به مهمترين آنها اشاره شود. كارهايي كه استارت آپ ها بايد انجام دهند تا افراد تمايل به سرمايه گذاري در استارت آپ داشته باشد مي تواند شامل موارد زير باشد:

۱- تهيه يك ليست استراتژيك از سرمايه گذار هاي بالقوه و بالفعل
در اولين قدم بايد ليستي از افرادي كه به صورت بالقوه و بالفعل مي توانند در كسب وكار شما مشاركت داشته و سرمايه گذاري كنند تهيه كنيد. اين ليست را مي توانيد با جستجو، پرس وجو از افراد مطلع، استخدام فردي كه آشنا با سرمايه گذاران و فرايند جذب سرمايه گذار است و يا تحقيق در بازار كار انجام دهيد. تا آن جا كه مي توانيد با افراد مختلف در اين مورد ارتباط برقرار كنيد تا از دانسته هاي آنها استفاده كنيد. مخصوصا كساني كه به تازگي توانسته اند اين مسير را طي كنند و با شرايط كنوني جامعه و راه اندازي استارتاپ آشنايي كافي دارند مي توانند منبع اطلاعاتي شما در رابطه با جذب سرمايه گذار باشند.

۲- برقراري ارتباط با سرمايه گذار ها
برقراري ارتباط با سرمايه گذار قدم بعدي است كه مي تواند در قالب ها و شكل هاي مختلف انجام شود. مي تواند در حاشيه نشست ها و جلسات مرتبط با كسب و كار باشد، يا به صورت استفاده از معرف براي معرفي استارتاپ شما و گرفتن وقت ملاقات انجام شود. همين طور مي تواند با ارسال ايميل يا پست الكترونيك انجام شود. تماس با وي به شرط داشتن وقت قبلي نيز گزينه مناسبي است.

۳- تشكيل جلسات با افراد سرمايه گذار
قدم بعدي براي جذب سرمايه گذار، ترتيب دادن جلساتي است كه در آن بتوان به صورت حضوري و چهره به چهره با فرد مورد نظر و يا نماينده قانوني وي صحبت كرد. در اين جلسه بهتر است گزارشي از فعاليت، چشم انداز و آينده استارت اپ در اختيار سرمايه گذار قرار گيرد تا وي بتواند تصوير درستي از استارت آپ داشته باشد. در اين صورت احتمال موفقيت در جذب سرمايه گذار در استارتاپ بيشتر مي شود و مي توان وارد مراحل بعدي مانند پيدا كردن شتابدهنده و ... شد. 

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.